maanantai 10. marraskuuta 2014

Sylvin ystäväkirja

Lukutuokioissa on kyselty Sylvistä vaikka mitä: ikää, lempiruokaa, horoskooppimerkkiä. Tässä yleisön pyynnöstä kootut kysymykset ja vastaukset. Jos jokin jäi askarruttamaan, laita oma kysymyksesi kommentteihin, niin vastataan!


Kuva:Suvi Pitkänen














Ikäni: 2,5 vuotta.

Horoskooppimerkkini: Härkä.

Rotuni: Karkeakarvainen kääpiömäyräkoira.

Lempinimeni on: Syltty, Sylvi Kekkonen, välillä jostain syystä myös Sylvi Kepponen.

Laumaani kuuluu: Minun lisäkseni kaksi minimäyräkoiraa ja yksi ihminen. Olen lauman kuopus. Onhan minulla toki sisaruksiakin: kaksi siskoa ja veli, mutta niitä en ole nähnyt sen jälkeen, kun lapsuudenkodistani lähdin.

Asuinpaikkani on: Puijonlaakso.

Olen matkustanut: Tanskasta Suomeen, kun olin 10 viikon ikäinen. Sen jälkeen olen matkustellut lähinnä mökille Koillis-Savoon tai junalla Etelä-Suomeen. Kesällä kävin Lapissa, siellä oli hienot patikointimaastot.

Lempiruokani on: Itse tehdyt lihapullat! Niitä vain saa kovin harvoin. Parasta ruokaa saan, kun olen emäntäni vanhempien luona kylässä. Siellä saa kunnon liharuokaa, voilla ja kermalla valmistettua.

Harrastukseni: Mökkeily, koirakoulu, lenkkeily, retkeily.

Paras kirja: Tykkään kuunnella kaikkea, mutta Makkara-kirjat on parhaita, arvatkaa miksi. Yhtään kirjaa en ole syönyt, en edes pentuna. Eli en tiedä, mikä kirja maistuisi parhaalta. Ehkä sellainen kirjastonkirja, joka on kulkenut monessa eri kodissa ja monissa eri käsissä.

Lukutuokioissa on parasta: Ihanat lukijat! En millään malttaisi odottaa, että pääsen emäntäni työhuoneesta Omaan lukuhuoneeseeni. Menemme yleensä oven ulkopuolelle odottelemaan, ja jos tulossa on tuttu lukija, bongaan sen jo kaukaa.

Osaanko oikeasti lukea: No en, mutta ei lukukoiran tarvitsekaan osata. Muut lukevat ja minä kuuntelen. Ja siinä olen aika hyvä, vaikka itse sanonkin!

En tykkää: Jos on huono ilma ja pitää ulkoilla. Kaatosade tai kova pakkanen. En tykkää myöskään siitä, ettei ole mitään tekemistä... Jos tylsistyn, voin alkaa itse puuhastella jotain. Osaan esim. puhallella kuplia vesikupissa niin, että keittiön matto kastuu. Tai avata roskiskaapin oven ja ottaa kompostikiposta suodatinpussin ja kuljettaa sen olohuoneeseen.

Paras  kaverini on: Cavalier Tuittu ja mittelspitz Usva. Me ollaan samanikäisiä, ja olen tuntenut ne pennusta asti. Ja oma lauma on tietysti paras lauma.

Isona minusta tulee: Vanha ja viisas lukukoira. Kun kuuntelen kirjoja tarpeeksi kauan, opin ehkä itsekin lukemaan ja kirjoittamaan!





6 kommenttia:

  1. Sylvi oot söpö!!!!!!!

    VastaaPoista
  2. Montako sanaa sä osaat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm...vaikea kysymys. TOKOkäskyjä tunnen kymmenkunta ja sen lisäksi paljon kaikkea yleishyödyllistä kuten ruoka, ulos, nyt mennään, odota, saunaan, tule, nyt luetaan, EI...Ehkä yhteensä 40-50.
      Ihan eri asia on sitten ne sanat, joita oikeasti tottelen, mäyräkoira kun olen.

      Poista
  3. Kertoisitko jossakin postauksessa lisää muista koirista? Ihana kuva<3

    VastaaPoista
  4. Juu, toki voidaan tehdä jossain vaiheessa laumaesittely.

    VastaaPoista